h1

Min ”fån”

23 mars 2015

Min mobil har varit på verkstan. Garantireparation. Efter en vecka var den på väg tillbaka till mig igen. Men den försvann på vägen. Helt plötsligt så fanns den inte längre. Den var precis borta. Nåja, enligt den stora firman skulle det lösa sig inom någon dag eller så. Nu, en knapp vecka senare fick jag ett paket. Men inte med min gamla vanliga mobil (som jag har varit mycket nöjd med) utan med en likvärdig men ny. Jo, visst, oerhört trevligt att det löste sig och att jag ersattes med en ny. Fast det tar lite tid att boa in sig i den nya. Så att jag hittar tillrätta så där automatiserat igen. Efter ett par timmars pillande har jag nu fått den iallafall likna min gamla mobil. Och jag vet att jag vänjer mig vid det nya vartefter. OCH – jag är mycket nöjd med att det ändå löste sig så gentilt! Ny mobil är inte alls fy skam.

Så nu har jag lämnat tillbaka den mobil som trollpappan så vänligt lånade ut till mig när jag blev mobillös för några veckor sedan. Den var fin. Blå. Men betedde sig inte helt som min egen vanliga. Och eftersom jag ju bara skulle ha den några dagar flyttade jag liksom inte in i den ordentligt. Tog bara med mig det viktigaste. Nu blev det ju lite längre så vartefter fick jag fixa med lite mer bling-bling. Men gott att ha den möjligheten att inte vara helt mobillös. Tack för lånet!

Och jag vet ju så väl att det tar tid att lära om och lära nytt. Att få in rörelserna i fingrarna så att det går av sig självt. Det invanda. Det automatiserade. Nyttigt för en arbetsterapeut som förväntar sig att andra försöker lära om och lära nytt.

Kommentera

