h1

Nytt år

07 januari 2014

Så har det gått några dagar på det nya året. 2014. Nya föresatser. Ny ork. Nya ambitioner. Nya förväntningar. Nya förutsättningar. Ny almanacka med än så länge rätt så tomma blad. Dax att ta tag i tillvaron. Almanackan fylls på. Lite här och lite där. Ibland går tidspusslet inte helt jämnt upp. Prioritera. Tänka in och ge plats för nödvändig luft. Undvika glädjekalkyler och tidsoptimism. Får allt jag vill plats? Och hur passar mitt tidspussel med andra i min närhet? Två kulturevent är redan inprickade. Det visade sig att jag ska gå på musikal två gånger inom en vecka. Jaha, det kan ju bli riktigt trivsamt det. Även om jag inser att det är bättre balans att sprida ut det lite.

Att hitta gemensamma lediga helger när vi skulle kunna åka iväg tillsammans var inte helt enkelt eftersom vi har olika arbetstider och jag ibland kan ha olika saker inplanerat på helgerna även om jag just inte jobbar helg. Än så länge har vi iallafall bara haft ambitionen att få koll på våren. Men förr än jag riktigt hinner med kommer någon och vill veta när jag vill ha sommarsemester… Någon liten utlandstripp finns inte heller med – än.

Att börja sjunga i kör är ju oerhört trevligt. Men lite almanackeplats tar det. Studier och friskvård SKA in! Just nu vet jag inte riktigt var, men det blir la väl… Än så länge ser almanackan rymlig ut.

Så vill jag ju hinna träffa familj och vänner. Plats för det måste också finnas. Här gäller att se möjligheter snarare än hinder. Hämta kraft och inspiration.

Tomma blad. Nya möjligheter. Bara att sätta fart mot detta nya år. 2014!

Kommentera

