h1

Vardagstillvaro

04 oktober 2013

Hemma igen i min vanliga vardagstillvaro sedan en dryg vecka tillbaka. Det går ju inte att vila och ta igen sig borta hela tiden. Då skulle jag ju inte uppleva det så gott. Balans och lagom blandning.

Så nu rullar vardagen på. Med jobb, hemmasysslor, lite studier, trädgårdsfixa, promenader och hemmavila. Hemmavila för mig just nu är att sticka, läsa och se på film. Gammalt och nytt. FInsticke och lite mer vardagssticke, typ raggsockar. Filmer jag inte sett och filmer jag gärna vill se igen. MIna promenader vid havet får nog tyvärr vänta ett tag för jag har fått ont i en fot och att promenera i mjuk sand visade sig inte vara så nyttigt. Dumt. Själv göra och själv ha. Så det får allt bli till att knata på mer plan mark istället. Men havet finns kvar. Trädgårdsmöblerna är insläpade. Växthuset är inte höststädat än, men det kommer. Sociala kontakter ska få rum. Och kulturupplevelser måste också få lite plats. En vardagstillvaro i balans!

IMG_1834

Men idag är det ju ändå fredag så då blir det cappuccino i min finaste solrosmugg. 

Kommentera

