h1

Höstsemester

22 september 2013

När hösten tar över hemma hos oss har jag tagit mig söderut till Italien. Lång färd, med buss, tåg, flyg, buss och bil har jag förflyttat mig dit där sommaren fortfarande finns kvar. Visst har det regnat några dagar, men det är varmt, ljummet. Jackan är mest med för att den förmodligen kommer att behövas när jag kommer hem igen.

I sommar har jag inte haft så mycket semestervila utan sparat det tills nu när det blivit höst. Efter att ha haft ett litet högre tempo ett tag varvar jag ner här. Inte så mycket måsten, sova länge, vandra runt, bara vara. Sticka lite, läsa en hel del. Så småningom börja ta tag i ett och annat som inte blivit gjort. Helt enkelt vila! Och återhämtning!

Ett litet tag till ska jag stanna här innan jag åter ger mig hemåt för att möta hösten. Och då förhoppningsvis landa i en balanserad vardag med arbete, fritid, vila, umgänge och intryck i en salig blandning.

IMG_5591

Hustaken med spår av historia och nutid

IMG_5406

Fontänen på piazzan

IMG_5479

 

Cikoria vid vägkanten

IMG_5506

 

Vandra i smala gränder


IMG_5508

Sitta med mitt sticke vid en pergola

 

 

Kommentera

