h1

Semestervila

09 augusti 2013

Snart, mycket snart är denna omgång av min semester slut. I år har jag delat upp min semester i ett antal små delar istället för en lång. Det har både för- och nackdelar. Att gå ner i varv riktigt ordentligt är svårare. Mycket ska hinnas med under lediga dagar hemma. Sånt som behöver göras på vardagar, när jag vanligtvis är på jobbet. Jag kommer att kunna vara i Italien rentav två gånger i höst. Och där har jag ingen som helst möjlighet att göra så mycket annan nytta än promenera, plugga och sticka. Sånt som jag har svårt att prioritera hemma med alla måsten och borden. När jag nu kommer tillbaka till jobbet är det faktiskt bara några veckor kvar till nästa semester. Nästan som i skolan under våren när loven avlöser varandra som ett pärlband. Högarna på jobbet växer sig inte så stora om jag inte är borta så länge åt gången.

Utmaningen nu blir att behålla semesterkänslan i kroppen ett litet tag. Låtsas att det är semester när jag kommer hem i tid om dagarna. Det är okej att sitta en stund på altanen även efter arbetsdagen. Samtidigt som jag kan börja fundera på vad jag ska ha med mig till Italien!

IMG_5267

 

Den ser lite ensam ut – min skönaste solstol…

Kommentera

