h1

Blogga?

07 augusti 2013

I fem år har Trollmammans blogg funnits nu. Under en del perioder har jag skrivit mycket sporadiskt. Något år bloggade jag så gott som varje dag. Just nu har det varit lite lagom stiltje. Ibland är livet så fullt av måsten och borden och vill-gärna att mer eller mindre kreativa stunder vid bloggen inte blir av.

Nu har jag semester, men även den har varit inmutad med plattläggning i pergolan, Uppsalabesök för magnifikt födelsedagsfirande, nödvändig vila & återhämtning, umgänge med trollfamilj & vänner. Först nu, när bara några dagar återstår börjar jag gå ner i varv. Även om det fortfarande finns en del måsten kvar att hantera. Som att jaga Telia och kolla upp varför vi fortfarande inte har någon fast telefon trots att vi köpt en ny efter sommarens första stora åskväder. Som att fixa iordning lite praktiskt inför yngste trollungens nästa Lundaår. Som att fixa med en del annat som inte blivit gjort under senvår&sommar. Som att få en överblick över höstens olika vill-gärna och vardagsverkligheter.

Sen vill jag ju så gärna hinna med att träffa vänner jag borde träffat för länge sen. Utan att känna att det bara ska klämmas in. Nästan allra sist på denna semester kröner jag med att frossa i Schlager hos Kålle på mysiga, initima lilla Storan.

Fast blogga åtminstone lite grann vill jag också så gärna.

Kommentera

