h1

Leka med vatten

15 juli 2013

Jag har skaffat mig en ny leksak. En högtryckstvätt. Nu ska här tvättas. Efter lite provkörning igår fick den dock börja med att visa färg ordentligt. Avlopp som behövde rensas. Funkade utmärkt! Drygt ett års bubbel har upphört efter ett megaslurp. Och mycket billigare än rörmokaren som inte riktigt fått till det trots två försök. Även om han säkrade upp sin insats med att han inte hade ”rätt grejor” med sig.

Nu ska här tvättas husväggar. Ja, jag ska vara försiktig och inte köra på max – jag lovar. En uthusdörr är redan färdig. Det blev så fint så. Trollpappan har dock börjat oroa sig för hur vi ska räcka längst upp på husgavlarna, men det får vi bekymra oss för när det behövs. Finns mycket att tvätta först.

All sten jag lagt kan säkert behöva tvättas. Och altanen. Så grå och fin underst, men lite algbeläggning här och var.

Kanske någon av trollungarna kan få låna den till biltvätt.

Mitt i allt detta kommenterar trollpappan att han faktiskt saknar bubblet i diskhon så här till morgonTVn. Men jag tror ändå att jag föredrar att kunna duscha utan att riskera översvämning. Och även om avloppsrensning inte är det roligaste och mest charmiga man kan ägna sig åt så är jag glad över min fina leksak. Inköpt på uppstuds en vårdagskväll när jag körde fel i Göteborg och hamnade på ICA Maxi.

För åtminstone jag blir nog aldrig för gammal att leka med vatten.

IMG_4996

Kommentera

