h1

Soliga solrosor

11 juni 2013

En av mina favoritblommor är just solrosor. Stora, soliga, gula solrosor. Enkla. Lite uppkäftiga. Helst skulle jag vilja ha ett fält av solrosor vid mitt hus, men det har jag inte lyckats med än. Däremot vill jag gärna ha solrosor i krukor, på väggen och gärna åtminstone några i någon rabatt eller så. Jag spanar efter solroskitch lite här och var också, men det är lite dåligt med utbudet här.

Just nu har jag två mäktiga solrosor i kruka. Och fyra solrosor-to-be. Sedan ett antal som ska ner i jorden vid vår lekstugevägg till helgen eller så. Och så ett litet knippe keramiksolrosor på väggen vid vår grillplats. Oj, jag höll nästan på att glömma bort min finaste solrosvinda, inköpt av min lillasyster till mig, från Orvieto i Italien.

IMG_4949Solig solros

IMG_4938Solig solros från Orvieto

IMG_4962Solros-to-be

IMG_4964Solrosor som bara väntar på sin plats vid lekstugeväggen

IMG_4961Solrosknippe

Kommentera

