h1

Tillbaka

20 april 2013

Efter en mycket intensiv period har bloggen fått vila sig lite. Jag har stickat desto mer. För mig ett sätt  till återhämtning. Inte minst när det inte är så lätt att gå ut i trädgården och gräva några hål… För fruset, kallt och rått.

Nu börjar energin dock återkomma. Skaparlust. Nyfikenhet. Omvärldskontakt.

Mycket pockar på. Livet rullar ju på även om tillvaron varit helt uppbokad. Så jag måste nog försöka vara lite rädd om mig för att inte drunkna i andra ”måsten”. En utmaning när det är så mycket jag vill.

Så balans av aktivitet och vila är önskvärt. Försöka ha viss framförhållning. Positiv sådan. Hinna med även det som ger kraft och inte bara dränerar.

Sticke, trädgård, plugg och symaskin står på dagens agenda. Även om det behöver bli lite städa och tvätta också. Och kanske, kanske tar jag mig en promenad vid havet. Om det inte blåser alltför illa. Kanske kommer det någon bild…

Kommentera

