h1

Förkylt!

05 april 2013

Efter en vecka när jag känt mig krasslig sitter jag nu här med en dunderförkylning. En sån där som bara skvätter omrking sig. Vidrigaste sorten. Inte för att det är speciellt synd om mig. En vanlig förkylning är harmlös. Bara besvärlig och irriterande. Eftersom jag haft mycket på jobbet har jag försökt jobba i veckan, men det har liksom gått på halvfart. När jag försökt prata, och framförallt prata i telefon har folk skrattat åt mig. Kraxande kråka har lättare att göra sig förstådd. Men fram till idag har det ändå varit hanterbart. Till snuvan kom! Nu känner jag mig som en total nysande smitthärd. Det nästan skvätter om mig. Förbrukar pappersnäsdukar och hushållspapper i mängd. Näsan är knallröd. Jag har försökt att dränka förkylningen i Irish coffee och vin men den verkar simkunnig. Nu återstår bara sängen. Förhoppningsvis har snuvan gett med sig till i morgon. Usch!!! Banala förkylningar är det VVÄÄRRSSTTTTA jag vet!! Nej det är det inte. Det finns så mycket som är avsevärt värre. Detta är bara obekvämt och asocialt, rentav oattraktivt! Jag har helt enkelt inte tålamod att bli däckad så här av en alldeles vanlig förkylning.

Och kan någon förklara varför lagom om alltings inte styr förkylningarna till perioder när det är mer funktionellt, typ lite mindre pressande på jobbet? Bara att gilla läget. Jo, jag vet.

Men när förkylningen är som värst kan det ju bara bli bättre… Eller hur?  Och jag är åtminstone inte magsjuk…

Och om någon undrar – ja, jag har jobbat, inte minst eftersom jag kände mig relativt fräsch när jag gick till jobbet imorse. Men folk har skrattat åt mig när jag försökt svara i telefon. Inga patientkontakter idag, utan skrivbord och telefon stod på agendan. En del av det jag planerat att göra blev inställt av olika anledningar, helt utan min inverkan. Tur i oturen. Tyvärr har jag kanske delat med mig till en och annan jag mött men jag har försökt att hålla mig undan. Och datorn är inte mottaglig för just denna typ av virus. Inte telefonen heller. Nya friska tag på måndag!

2 kommentarer

  1. Krya på dig! Du är i gott sällskap, många som ligger däckade nu… men som du skriver: Det kan bara bli bättre…


  2. Krya på dig Agneta! 🙂



Kommentera

