h1

Helgdagskväll

28 mars 2013

Så har jag sjunkit ner i min favoritfåtölj. Stickningen är redo. Hemma efter intensiv jobbvecka , som sedan följdes av skärtorsdagsmässa i den gamla kyrkan. I helgen är vi lilla familjen hemma. Jag, trollpappan och de två yngsta trollungarna. De andra är på vift eller hemma hos sig. Just nu sitter jag allra mest och funderar på hur snart jag kan krypa till kojs med hedern i behåll. Ledig i hela fyra dagar. Visst måste tiden utnyttjas totalt? Inte ska jag sova bort hela helgen så? Jo, men det känns som en evighet sedan jag vaknade upp i min skönaste säng i morse.

En liten stund ska jag nog försöka hålla ihop mig så mycket att jag kan sticka lite på en pillig sjal innan jag till slut drar mig tillbaka till sängen. Fyra hela lediga dagar ligger framför mig. Gott om tid att vila, umgås och sticka. Men fortfarande känns det lite slöseri med ledigheten att sova bort den för mycket med att sova. Så vuxen och ansvarstagande har jag inte blivit än…

Kommentera

