h1

Lördag igen

23 mars 2013

Sitter framför den tända brasan i kaminen, för att få upp värmen i huset något, trots iskylan utomhus. Melodikrysset ur radion, datorn beredd. Fast idag går det så där. Redan två Å i rutorna, och min dator klarar inte Å eller Ö i applikationer som använder korsord.se. Typiskt! Skriver jag A eller O istället blir det ju ändå fel. Om det nu spelar någon roll. Jag vet ju iallafall att jag löst det.

Samtidigt håller jag på att förbereda ett utbildningstillfälle för anhöriga om aktiviteter i vardagen för personer med demens och om vad som kan underlätta. Detta borde jag gjort på jobbet, men vardagen räckte liksom inte till. Och min fåtölj är bekvämare. Värme nära och en latte i en av mina finaste muggar. Det får helt enkelt bli väl så här.

Ute skiner solen, men det är så isande kallt så det lockar inte så speciellt mycket alls. Jag hade tänkt bära ut mina finaste växthusstolar idag, men det är för mycket snö som tar emot. Nu är jag så illa trött på vintern. Vår nu! Kanske att jag ändå plockar ner ljusdraperiet. Det är ju ändå påsk om en vecka.

Men så först lite mer simultankapacitet i datorn. Melodier och demens! Och så min latte förstås! Men INTE den i datorn!

IMG_1834

Kommentera

