h1

Maria

28 februari 2013

Maria-dag idag. Många är vi som heter Maria. Stort Grattis till oss på Maria-dagen.

Jag har försökt googla på betydelsen av namnet Maria, men får så motsägande uppgifter så det tänker jag inte återge här. Däremot vet jag att jag delar namnet med oerhört många. Även FB har idag varit fullt av grattisönskningar till alla Maria. Att heta Maria innebär att vi finns i ett oändligt följe av kvinnor (ja, och så en och annan man eftersom även män heter Maria i vissa länder och språkbruk.)

Tänk vilken ära att få vara Maria i julspelet. Jag vill vara Maria – jag!

Maria!

IMG_4750

 

Vår italienska Maria

Kommentera

