h1

Helgvila

02 februari 2013

Efter intensiv månad med jobb, resor, nöjen och studier har jag nu landat i min skönaste fåtölj för att bara vara. Ett glas rött på bekvämt avstånd. Stickning alldeles här bredvid, färdigt att ta till när andan faller på. TVn står på, slötitta, glida med, lite lagom input. Imorgon ännu en dag för vila och återhämtning innan vardagen sätter fart igen. Visst måste jag hinna med ett och annat praktiskt också. Som att återställa det jag skyfflade in i uthuset när SMHI varnade för stormvindar. Som ju inte blev så mycket av denna gång. Plocka ner ljusslingan i pergolan som gått sönder. Ta ner de sista julgardinerna OCH hänga upp något annat. Stryka mitt inte alltför stora strykberg. Leta efter en borttappad balettsko. Borde vara social också, men där tog energin slut, så jag gör ett nytt försök imorgon. Det måste bli lite energi över till att ta tag i studierna också. Inte bara låta studietankarna fladdra runt i min hjärna, som fria fjärilar en vacker sommardag. Eller kanske mer som kraxande, svarta kajor i gryning eller skymning.

En långpromenad till havet i solsken blev det också. Än så länge är det mest vintervila överallt även om snön är nästan helt borta. Is på marken. Vresrosorna, förfrusna, väntar in en ny vår. Om ett par månader kommer det att spira och grönska för fullt. Det handlar bara om att ge sig till tåls lite till. Vila. Vänta.

IMAG0124

 

Tålamod. Här kommer det att finnas finaste vresrosen. Sen. Om ett tag….

598916_4786162765003_366712555_n

Det är inte vitt vågskum utan snö&is. Än är det ett tag kvar tills det blir vår&sommar. Men skönt att promenera i solen var det allt.

Lämna en kommentar