h1

Utjulad i år igen

19 januari 2013

Så har jag snart lyckats få ner alla julsaker i lådor efter att de fått lite liv och luft under julhelgen. Vi hade tänkt att vi skulle minska mängden julsaker i år. Vi lyckades till dels. Alla tomtar kom inte fram, men vi lyckades inte minska mängden som har sin sommarvila på vår vind. Det får vi ta tag i nästa år. För vi kan inte spara allt i evigheter. Till slut finns det någon ände. Och vårt hus är bara halva storleken på det hus vi hade de åren när trollungarna var små och det mesta av julpyntet tog vägen hem till oss. Även om det nog gjordes en viss rensning redan när vi flyttade hit. Och så flyttar nya julsaker hem till oss. Som denna finaste jultomtekula. Jag tror att jag nog bloggat om den förut. Har jag inte det så borde jag gjort det. Den har jag fått av en av trollungarnas flickvän. Ståtlig och grann hänger den långt upp i granen. Nu är han nogsamt nerbäddad i en låda och ska så småningom upp till vindens vila.

Granbarren är utslängda. Jag har till och med lyckats få av julgransfoten från granen. En och annan julgardin får nog hänga någon vecka till eller så. Imorgon ska yngste trollungen få göra lite nytta här hemma, med att se till att alla jullådor försvinner upp till vindens undangömda vrår. Lite tomt och mörkt blir det när alla fina ljusbågar och stjärnor kommer bort. Och där julgranen stått blir det helt plötsligt rymligt. Utjulad! Iallafall nästan…

IMG_4777

 

 

2 kommentarer

  1. Så fin den är. Jag hade tänkt börja att plocka bort julen i dag, men var på fotbollscup och det gick bra, de förlorade i sista sekunderna i semifinalen. Så det blev kväll innan vi kom hem, men det kommer en dag i morgon.


  2. Tänk, fotbollsvärlden är vi alldeles borta ifrån. Jag kan sakna föräldrabänken lite. Dansvärlden, som engagerar N så mycket, har liksom inte samma typ av evenemang. Även om jublet från N när någon gör ett snyggt dansframträdande faktiskt påminner mycket om när någon gör ett snyggt fotbollsmål.



Kommentera

