h1

Min egen dag

15 januari 2013

Så är det dags igen för den där årliga milstolpen, som födelsedagen är. 52 år! Tämligen udda och ointressant. Egentligen skulle jag varit iväg till Göteborg ikväll på en grej, men en spirande förkylning gjorde att jag valde att tillbringa min födelsedagskväll hemma i min fåtölj, efter en jobbdag i utmaningarnas tecken. Orkar helt enkelt inte ens slötitta på någon film utan det blev visst sport på TVn. På min födelsedag. Nåja, jag får ta igen det sen, en annan dag. Men fåtöljen är bekväm. Rött vin & choklad inom räckhåll. Kaminen knakar fortfarande av eftervärmen. Ute är det snövitt. Funderar på alla trivsamma upplevelser, filmer och teatrar jag ska vara med om i år. Och alla trevliga vänner jag ska träffa.    Vi börjar med att åka till Göteborg för att gå på opera i morgon kväll, trollpappan & jag. Vår julklapp till varandra. Då måste förkylningen ha bestämt sig för att retirera. Eller så får det bli väl ändå. Eller så kommer någon annan att bli nöjd över att få använda min biljett…. Men än har jag inte gett upp.

Men tack vare sociala medier etc har jag ändå fått lite glitter så här på min alldeles egen dag. Inte alls att förringa. Och så har jag pratat med trollungar idag. Alltid lika välkommet!

Lite äldre. Med en hel del mer gråa hår. Något visare och klokare, kanske. Definitivt med något mer erfarenhet i bagaget. Dax att ta sikte på nästa år.

IMG_4813

 

 

2 kommentarer

  1. Ett stort grattis till dig på din dag. Att fira med choklad o rött vin i en skön fåtölj låter verkligen avkopplande. Hoppas verkligen du kommer iväg på operaföreställning. Vad ska du se o lyssna till? Jag satt i en trappa i somras och såg Barberaren i Sevilla. Trappan var på kyrkotorget i San Gemeniano, Toscana. Fantastisk kväll


  2. Vi såg och hörde Turandot. Mäktigt! Med en italiensk sopran, som har just Turandot som ett av sina paradroller. Men hon har även sjungit Nattens drottning, vilket kändes alldeles rätt med hennes primadonneröst. Likheterna med Nattens Drottning i Ingemar Bergmans version av Trollflöjten var stora. Häromkvällen köpte vi biljetter till Barberaren i Sevilla senare i vår. Dock inte i Toscana utan på Göteborgsoperan. Nästa gång vi far till Italien får vi kolla in om vi kan hitta någon operaföreställning i närheten av Umbrien…



Kommentera

