h1

Omvänt

07 januari 2013

Jag har fått låna trollungens symaskin. En liten stund. Om jag var rädd om den. När jag konstaterade att jag inte vet hur man gör iordning och trär den så kom det tillbaka – sätt fram den och gör iordning så långt du kan så hjälper jag dig – sen. Häpp! Har hört det förut. Men då brukar det vara jag som säger så. Nå, det gick bra. Jag fixade först. Sedan fick hon hjälpa mig med finesserna. Nya symaskiner har liksom fler användbara funktioner. Det här med att trä tråden genom nålsögat, som blivit en allt större utmaning med åren är borta. Nu skötte maskinen det mesta. För övrigt spann den fram. Lät nästan inte alls. Inser att min fina symaskin börjar bli rätt så åldersstigen. Låter mer som ett tröskverk. Motorljudet är inte alltid helt harmoniskt. Men fortfarande så är den ju min och jag har köpt den alldeles själv. Om den någon gång går sönder och inte alls går att laga. Då får det bli en sån här fin symaskin.

TributeTrollungens nya, vackra, fina, tysta. Den liksom spinner fram. 

IMG_3500

Trotjänare. Lite äldre. Det liksom hörs och känns att den arbetar ordentligt. 

Kommentera

