h1

Ny-stickat

14 oktober 2012

En fin orange tröja är alldeles nyss färdigstickad till yngste trollungen. Han har själv valt garn och modell. Lapp bak i nacken har jag fått sy dit för att det ska bli enklare att se vad som är fram och bak. Go att sticka, med det lena, fina bomullsgarnet. Eftersom jag stickat hela bålen i ett stycke blev det dock lite tungt mot slutet. Inte helt funktionellt att ha med som sticke på tåget på väg till och från jobbet. Nu kommer den istället att åka med ner till Lund när han återvänder ikväll, efter några dagars sjukvila hemma hos oss.

Orange är en färg med historia och attityd hemma hos oss. Samtidigt som den har en viss modetouch för tillfället. Kul iallafall att han valde detta varmoranga garn. Och jag får börja se mig om efter nya sticken. Även om det finns ett och annat ofärdigt i korgarna hemma. Kanske läge att ta något på gång och göra färdigt? Först. Så kan jag ge mig på något nytt, sen.

Kommentera

