h1

Lära mera

09 oktober 2012

Någonstans längs tillvarons gång har jag fått ett sug på att lära mera. Och mera. Och ännu mera. Det blir liksom inte färdigt. Vad det ska bli i slutändan har jag ingen aning om. Det beror nog på hur tokig jag är. Eller när jag känner mig mätt på ny kunskap. Fast än så länge är jag mest nyfiken på att lära mig mer om sånt jag inte vet så mycket om. Och ju mer jag lär mig, desto mer inser jag att jag inte kan.

Så idag drog jag iväg till Hälsovetarbacken i Göteborg för ännu en djupdykning i något kunskapsträsk. Febrilt försöker jag få min hjärna att förstå att den behöver läsa engelsk facktext igen. Jag vet ju att jag så småningom kommer att få flyt. Det har gått förut. Men än så länge är det lite motigt.

Och någonstans borta i periferin börjar det få lite stuns. Från att ha varit ett totalt surr i hjärnan har jag någon slags känsla för i vilken typ av kunskapsträsk jag ska ägna vintern som kommer. Tålamod!

Kommentera

