h1

Gammal vana

08 oktober 2012

Efter drygt fyra veckors uppehåll på grund av förkylningar tog jag mig ikväll iväg till Friskis& Svettis. LIte motigt. Fortfarande är inte förkylningen tillräckligt långt borta. Och så har ju hösten börjat med alla nya pass. För mig som inte har världens bästa koordination i armar och ben tar det alltid emot lite att lära nytt. Det tar ett tag innan det sitter och känns bekvämt. Men Friskispass byts ju ut varje termin och omväxling utmanar. Har jag hört.

Så vilken lycka när jag inser att jag hamnat på mitt favorit-Friskis-pass. Och att ledaren bara bytt ut några småsteg sedan i våras. Min kropp kände igen sig. Rörelseglädje! Fötterna bara ville stampa om och om igen. Stamp! Stamp! Stamp! Pizzeria fantasia, Torparevisan, Drängkosack, Mayday… Så till sist Mojje. Då vet kroppen att det är dags att landa. All stress är som bortblåst. Eller kanske snarare bortstampad!

Så tack för att jag får njuta av detta Friskis-pass igen! Jo, jag vet att jag kommer att hitta nya favoriter i framtiden. Men åtminstone jag var inte färdig med just detta. Och nu när jag kan hoppas att få slita ut mig i igenkänning på detta pass (förhoppningsvis) så känns det inte alls så farligt att pröva andra, förmodligen för mig, mer ovana och nyare pass också.

Stampa!

Kommentera

