h1

Rum med utsikt

03 oktober 2012

Från fönstret  i mitt arbetsrum på jobbet har jag rätt så läcker utsikt. Inte minst på morgonen skulle jag kunna sitta och drömma mig bort i sällskap av färjan till Danmark. Nu är det ju inte så att jag så ofta bara sitter och tittar ut. Inte heller är det alltid strålande sol och klarblå himmel. Men jag vet att den finns där. Utsikten! Även när det blåser kastvindar och regnar spik & hällregn. Sommar som vinter, höst som vår. Att dessutom se färjan starta igång på morgonen och sakta ta sig iväg mot andra vyer. Tänk om den glömmer att åka över till Jylland och tar vägen någon annanstans istället. Kanske till Italien?

Kommentera

