h1

Prata

18 september 2012

Jag funderar ibland på vad som är mest funktionellt när vuxna människor ska samtala och diskutera om någon gemensam angelägenhet. Alla på en gång? Mest högljudd vinner?  Snabbast vinner? Laget runt? Någon form av talordning? Tal-pinne, dvs den som har tal-pinnen (eller boll eller vad man nu vill använda) får prata?

Alla varianter har sina fördelar och förspråkare. Men det finns också mindre bra effekter. En del är mer effektiva än andra.

Fast mest frustrerad blir jag på mig själv att jag aldrig lär mig av med att ha en viss tilltro till struktur i någon form…

Kommentera

