h1

Gräsligt

15 september 2012

Det är klart att om gräset inte är klippt på någon månad eller så och det hela tiden får nytt vatten i form av regn och däremellan en och annan soldag, så blir det LÅNGT! Mycket långt! Och saftigt. Att köra med uppsamlare var inte realistiskt. Ingenting hamnade i uppsamlaren. Allt kläggade igen i utkastet. Nu har jag snart lyckats klippa hela vår gräsmatta förutom under studsmattan och bakom uthuset, men behövde en liten paus för näringsintag i form av vätska och framförallt KAFFE! Sedan en liten stund tillbaka är gräsklipparen inte heller längre självgående utan det är enbart min kraft som kör runt eländet. Ingen förlust alltså att jag valde bort Friskis&Svettis denna helg pga förkylningsrester…

När jag nu sliter runt med gräsklipparen runt vår trädgård ser jag ett och annat som borde fixas. Helst igår. Åtminstone nu! Diverse flyttar av utflygande trollungar har liksom tagit vårt fokus ett tag. Och lite annat. Men nu gäller det alltså att bara ta tag i eländet och börja. Åtminstone röja det värsta. För hur det nu är så är det ingen evighet kvar innan det finns uppenbar risk för att snön gör entré. Och då är liksom trädgården lite mer svårarbetad. Dessutom är det inte alls lika kul och utmanande att börja våren med att röja det som borde gjorts på hösten.

Så efter en liten stunds kaffepaus är det nu dax att jag åter ger mig ut och vallar runt gräsklipparen en stund till. Så att jag iallafall kommer en liten bit på väg mot en höstbonad trädgård.

Dessa blåa blommor har jag faktiskt sparat. Å andra sidan växer de på den delen av gräsmattan där gräset inte blir så långt. Förmodligen är det mest sand och inte så mycket jord där. När vi nu byggde vårt hus på sand. Även om vi fick hitkört rätt så mycket jord till en början…

Kommentera

