h1

Oklart?

28 augusti 2012

Det är inte alltid så lätt att förstå varför det blir som det blir eller är som det är. Men en sak vet jag. Jag hoppas innerligt att ingen får ett funktionshinder för att jag ska ha något att göra på jobbet. På samma sätt som vi inte lämnade trollungarna på förskolan för att personalen skulle ha jobb. Inte heller har de gått i skolan för att lärarna ska få en möjlighet att jobba så att de kan få lön. Det tror jag egentligen att många instämmer i. Även om jag ibland funderar när jag tappar fokus och ägnar mer energi åt personal än brukare. Som om det får bli viktigare att en rullstolen fungerar bra för personalen än att den blir funktionell för den person som ska sitta i den… Då behöver jag ibland tänka till en gång och komma ihåg för vems skull jag jobbar…

Egentligen borde ju inte detta vara så kontroversiellt. Ändå kan jag se att antalet besökare på min blogg idag har varit många fler än normalt. Undrar vad jag gjort? Eller är det bara en slump? Kanske det var så att just idag kom det en anstormning människor som blev nyfikna på vem just Trollmamman är och vad hon skriver om?

Undra kan man alltid…

Kommentera

