h1

Semesterfinal

21 augusti 2012

Nu är semestern slut och vi har börjat jobba igen. Nåja, trollpappan har egentligen måndag som ledig dag så han kunde mjukstarta lite. Min första arbetsvecka var välfylld med några större hjälpmedelsutprovningar och diverse möten inbokade redan innan semestern. Så rakt in i verkligheten efter semesterdimman. Dessutom fanns en gedigen mailbox att gå igenom. Och så behöver jag uppdatera mig på sådant som hänt när jag varit borta och som jag kan behöva veta om. Samtidigt vill en del av mig fortfarande strävar efter att ha semesterkänslan kvar, åtminstone lite.

Helgen ägnades bland annat åt att installera och lämna yngste trollungen i Lund, där han ju ska gå på gymnasiet. Så från att ha hjärnan full av ny skolinformation, dansprylar, flyttlådor, nya gardiner och krama om trollunge blev det ett snabbt kast till rullstolar, sittdynor, strukturscheman, lösenord, logistik, möten, nya kollegor och återseende av gamla kollegor. Snabba ryck.

Närheten till havet, värmen ute, trollungar hemma som fortfarande inte farit till studieort gör att det ändå är sommar på kvällarna. Ostarna vi köpte i Lund förra veckan kan behöva ätas, till sällskap av något trevligt vin. Det är ingen idé att ta tag i några större röjprojekt förrän alla trollungar åkt om några veckor. Gott om svamp kan bli en kantarellrisotto någon kväll.

Så även om semestern formellt är slut så tänker jag låta den dröja sig kvar så gott det går. Även om det kräver några extra djupa andetag på jobbet emellanåt för att inte komma upp i alltför högt tempo…

 

I mitt växthus är det fortfarande stilla ro och vila

Kommentera

