h1

Sen sommarsemester

13 augusti 2012

Snart är sommaren slut. Skolorna börjar. Det blir mörkt fortare på kvällarna. Jag och en del andra, som jobbade i början av sommaren, är fortfarande semesterlediga, men många är det som nu återvänder till jobb och vardagsverklighet. Ännu har jag en vecka kvar till det är dax för mig att ta pendeltåget på morgonen igen. Fortfarande lite semester att njuta av. Det gäller att inte drabbas av den ”jobb-ångest” som hörs från alla dem som redan har avverkat hela sin semester utan njuta av varje dag här och nu. Inte ha dåligt samvete för att jag sitter här och latar mig när andra är på jobbet och gör nytta. Komma ihåg att jag ju jobbade när de var lediga i början av sommaren. Hålla kvar semesterkänslan i kroppen. Komma ihåg att alla inte kan var lediga samtidigt eftersom det då skulle vara svårt att hålla igång verksamheten. Och likaväl som att någon måste ta semester först, så måste någon vara sist.

Och snart, alldeles för snart är det även min tur att åter ta tag i vardagen. Bara lite, lite vila till först.

Kommentera

