h1

Växtkraft

14 juli 2012

Denna vackra vallmo blommade härom morgonen när jag gick till jobbet. Den har hittat kraft att växa mellan sten och asfalt på en liten återvändsgata i centrala Varberg. Förutsättningarna för att växa och slå ut i blom just där kan inte vara så oerhört stort. Men denna vackra skönhet har lyckats. Och sprider varm glädje en sommarmorgon.

Jag uppskattar så allt i tillvaron som växer och händer trots! Det som visar att det finns möjligheter även för det som inte har allt serverat och framburet på silverfat. Inte så att jag önskar att tillvaron SKA vara motvals för att jag ska få kämpa men en för att jag vet att vägen genom livet ofta inte är spikrak för alla. Att då om och om igen få se att det faktiskt går att slå ut i blom och vara så strålande vacker trots dåliga förutsättningar. Det ger mig hopp för livet.

Jag vill som en blomma stark, tränga tyst igenom, asfaltsvägens hårda mark, och slå ut i blom…. (Per Harling – Våga vara den du är)

Kommentera

