h1

Det som göms i snö…

24 juni 2012

Nej, det handlar inte om snö, utan kläder. Yngste trollungen städar sitt rum och är kommer våra husnycklar fram i rasande fart. Vi tyckte att det var konstigt att vi hade så få husnycklar när sommaren kom och de äldre trollungarna kom hem för sommarvistelse och sommarjobb. Men nu när yngste trollungen städar sitt rum har han redan hittat två nycklar. Förutom de två han hade på sin nyckelknippa när skolan slutade. Undrar var detta ska sluta? Ett tag var jag lite orolig och började undra hur många nycklar vi hade på vift. Nu är jag inte ett dugg orolig längre. De finns i säkert förvar i någon ficka i en klädhög på golvet i trollungens rum. Det handlar bara om att han ska nå tillräckligt långt i utgrävningarna av sin horisontella garderob. Målet är att han ska se golvet OCH han koll på vilka kläder han har när det är dax att packa ihop inför gymnasiet i höst. Dessutom hittar han annat trivsamt som ett sedan ett tag saknat linne. Däremot är nog min regnjacka ett minne blott. Den är för stor och färgglad för att lyckas försvinna ens i denna klädmassa. Och min snygga gröna smörgåsburk har han nog glömt på annat ställe, typ Storan, i våras. Så den lär väl inte dyka upp på just detta golv utan i någon annan kaoshög… För jag vet bestämt att han fick den med sig innan någon teaterföreställning och den har definitivt inte kommit tillbaka hit igen. Jag saknar den ibland. Den var perfekt för en dubbelmacka.

Kommentera

