h1

Mer sten

27 maj 2012

Nu är stengolvet i växthuset i stort sett färdiglagt. Lite finlir kvar. Som att fogsanden tog slut och jag behöver köpa mer. Men det går inte att göra idag, på en söndag. I hörnen, över betongrören, tänker jag lägga lite runda stenar också, så att det ser lite finare och mer arbetat ut. Men det får bli senare. En annan dag. Så nu är det bara att fixa stolar och bord så att det går att möbla. Någon snygg hylla behöver jag införskaffa också.

Framför växthuset ska det också vara lite stenplattor, men det får vänta. Kanske till efter studentfirandet om några veckor. Vi får se. Jag har iallafall lite sten kvar till det också. Men tomatplantorna ska få komma ner i sina fina krukor idag och flytta in på plats i växthuset. Och citronträdet behöver nog stå inne i växthuset så mycket som möjligt för att se om det bestämmer sig för att överleva och komma igen efter vinterns köldchock.

För den som vill vara riktigt noggrann är det ju inte sten på golvet i växthuset utan vanliga enkla betongplattor, men det blir precis så rustikt som jag vill ha det. Så att det känns som Italien. Terrakottafärgade. Passar bra till de varmgula draperierna jag kommer att hänga upp där. Mitt finaste växthus.

Kommentera

