h1

Solig present

08 maj 2012

Yngste trollungen har varit på skolresa i Barcelona. Med sig hem hade han några presenter, till närmsta syster och oss föräldrar.
Jag fick en läcker solrosig kaffemugg med mosaikmönster. Muggen har grönt gummilock så att kaffet inte skvimpar ut och dubbla väggar för att hålla värmen. Han vet ju att jag letat efter en kaffemugg ett tag, men inte hittat någon som jag varit nöjd med och framförallt inte någon som jag tyckt varit värd att unna mig. Precis före jul så jag en lattefärgad på en kaffeaffär i Göteborg, men den var klart dyr och vem köper en present till sig själv alldeles före jul när fokus ligger på julklappar till andra.  Men den här muggen. Den är så oerhört mycket finare. Läcker, solig. Ingen dussinmugg. Mosaikmönstret gör den också lite speciell. Och det gröna locket passar mig. Tyvärr kommer jag inte att kunna ta med denna mugg till jobbet på länge. För tänk om den försvinner eller om jag slarvar bort den. Bäst att njuta av den hemma.

Tack älskade trollunge för den finaste kaffemuggen! Du vet hur man skämmer bort en mamma. Så glad jag blir när jag ser min fina mugg. Mycket kaffe och säkert någon roiboss kommer att drickas i den. Solrosmugg! Vilken glädje att få en så fin mugg!


Kommentera

