h1

Morgonsol

28 april 2012

Jag är inte någon morgonmänniska. Åtminstone inte nu för tiden. Min bästa tid är lite senare på dagen. Jag brukar vakna till först framåt förmiddagsfikat eller så. Även om jag ju självklart går till jobbet tidigare. Men det tar pigga, klara, aktiva, det har jag inte med mig allra först på morgonen. Visst, mer aktiv än familjens tonårszoombies som man helst inte ska prata med före lunch. Så möjlighet till sovmorgon är uppskattat. Tyvärr händer det ibland att jag vaknar till ändå så här en ledig dag. Oftast försöker jag somna om, men tyvärr lyckas jag inte alltid.  Ute är det lite morgondis, men en strålande sol som tar sig in genom gardiner och så.

Så om det inte vore för att jag är så morgonseg skulle det vara suveränt med en långpromenad så här i morgonsolen. Fånga dagen – är det inte så det heter? Tänk så duktig och belåten jag skulle känna mig efteråt. Då skulle jag ju komma hem igen lagom till dax att fixa kaffe eller så. Och just denna helg finns ju faktiskt fler morgnar att sova på. Kanske värt en funderare på om det inte vore värt att försöka få igång lite aktivitet i kropp & sinne.

Kommentera

