h1

Spel

25 april 2012

Ibland får jag en känsla av att vara involverad i något slags spel. Ett skeende som någon annan planerat och iscensatt. Där min roll snarast är att vara någon form av åskådare eller statist. Någon att agera inför. Tyvärr är det inte alltid möjligt att syna spelets alla faktorer eller bakomliggande syften. Men det är obehagligt att inse att jag är närvarande för att det behövs en publik. Någon att agera inför. För utan åskådare så får inte spelet samma betydelse. Kvar hos mig finns en känsla av att vara utnyttjad. Jag förstår givetvis att det inte alltid går att lägga alla kort på bordet. Men att bete sig som att spelet är öppet, samtidigt som det visar sig att det inte alls är så. Inte okej.

Det handlar om respekt för andra människor. Att inte utnyttja någon annan för sina egna syften.

Kommentera

