h1

Alldeles vanlig lördag

14 april 2012

Och så har jag hamnat framför datorn en stund så här på lördagmorgonen. Melodikrysset ur högtalarna. Ett fylleri-kryss färdigt att fylla i på datorn. Bredvid står en mugg latte, alldeles nygjord. Mitt sticke ligger redo. Trollpappan har alldeles nyss kommit hem efter två timmars jobb så här på lördagmorgonen. Tidningen har jag läst, dvs bläddrat igenom. I kaminen brinner en brasa. Den enda hemmavarande trollungen denna helg har just glidit ner för trappan med en bok i handen, redo för frukost.

Strax ska jag iväg på en liten shoppingrunda för att förbereda dagens trädgårdsarbete, att rengöra träaltanen. Sedan är tanken att vi ska skruva ihop våra nya utemöbler. Lite energi måste även ägnas åt morgondagens kyrkfika. Långpannerutor av någon sort blir det. Som vanligt måste tvätten angripas. Även om vi inte längre bor så många här så blir det en del tvätt. Jag kanske borde kolla lite på den film vi hyrde igår också, Niceville, eftersom jag sov bort en stund mot slutet. Så om den får jag skriva mer om när jag sett hela…

Dagens latte serverades visserligen inte i en sån här fin kopp, inte heller var miljön runt omkring så italiensk, men ändå helt okej.

Kommentera

