h1

Dagens inköp

07 april 2012

Äntligen har jag köpt mig en säckakärra. Nu kan jag köra runt mina krukor så mycket jag vill utan risk för att knäcka mig eller behöva be någon om hjälp. För även om blommorna trivs bäst med att stå still under en stor del av året så är det bra att kunna flytta undan dom när det blåser storm eller när de behöver ny jord. Och en stor lerkruka full med jord och rötter väger en del, även om den inte är alldeles nyvattnad. Sedan finns det en hel del annat jag gärna vill kunna släpa runt på utan att först behöva ha upp det i skottkärran.

Dessutom kan den ju komma till nytta när trollungarna flyttar runt i tillvaron. Åtminstone de som flyttar runt här i närområdet. Det är klart – jag tar inte med säckakärran upp till Uppsala. Fast å andra sidan har jag inte behövt hjälpa dem så mycket med flyttsläp heller.

Och snart är det dags att släpa ut trädgårdsmöblerna igen. Då kan den vara bra att ha. Ibland har jag ju kunnat muta någon trollunge med någon  stunds trädgårdstjänst mot någon form av eftertraktad muta eller så. Men nu när det bara är de två yngsta hemma så minskar möjligheterna. De kommer ju också att flyga ut här framöver så sedan är det bara vi vuxna kvar.

Så ett av dagens mer suveräna inköp var denna säckakärra. Till beslut om eventuellt förnyande av trädgårdsmöbler har det inte kommit. Än. Måste värka fram ett tag till.

Kommentera

