Archive for 30 mars, 2012

h1

Cirkus-magi!

30 mars 2012

Årets upplaga av Artister Spelar för Livet är nu över och förbi. En magisk kväll där vi delat upplevelse med många, kramat om vänner och vinkat till dem som varit för långt borta för en kram. En vän till oss, som var med för första gången, undrade varför alla satt och vinkade till varandra i början av kvällen. Var det någon filmkamera man ville synas i eller? Nej, när över tusen människor möts i samma rum så blir det svårt att nå alla man vill hälsa på… Och ändå var ni många som jag vet var där men som jag inte alls hann varken se, vinka till eller krama. Men vi var där tillsammans!

En magisk kväll med många olika artister. Ena stunden Mojje. Tänk er över tusen människor som gemensamt i böljande jubel undrar var man kröker bananerna. Nästa Henrik de la Cours svärta. Vill gärna höra mer även om just depprock inte är just min grej. Andreas Lundstedt fick igång ett enormt kramkalas med en gammal goding, Björn Skifs’ Krama dig i en discoversion. Kålle – den idén kan du planka till sommarens Schlagerabstinens. Även om Storan är lite mer intim så kan ju kramar aldrig sitta fel. Tobbe Trollkarl och John Houdi lockade till många skratt. Jessica Folcker sjöng med sitt mamma-hjärta. The Pusher är bandet på allas läppar efter kvällen. Lill-Babs avslutning med Leva livet var så oerhört mäktig! Och genom alltihop lotsade oss Babben. Läckert!

Drygt 1,3 miljoner samlades in till forskningen för cystisk fibros. Dessa pengar kommer att kunna göra skillnad. Göra livet mer hanterbart för människor som lever med sjukdomen cystisk fibros, men säkerligen även för andra människor med liknande symptom. Och klart fler människor vet idag lite, eller kanske till och med en hel del mer, om cystisk fibros och om hur det är att leva med CF.

Och så fick vi ju en möjlighet att träffas och njuta av denna magiska kväll tillsammans. Lite äldre, lite mer slitna. Några fattades oss, andra var med för första gången. Möjligen hade kvällen fått vara ännu lite längre så att jag hunnit möta några fler. Likaså hoppas jag att vi nästa gång kan ha hela vår trollfamilj med. För jag ser redan fram emot efterföljare, i en eller annan form.

Krama dej, ja jag vill … o  krama mig, mmm, jag vill hålla i dej.

Leva livet, nu ska jag leva livet!

Fotograf var en förstagångsbesökare. Tack för bidraget här, Uffe!