h1

Hålig tröja

25 mars 2012

Det tog en stund innan jag fattade. Yngste trollungen konstaterade krasst att han nu hade ännu fler hål på sin tröja. Så att nu får väl det bli en autition-tröja. Jaha! Men jag som förståndig (!) trollmamma vill ju att min trollunge ska se hel och ren ut när han visar upp sig. Hur tänkte han? Vi hade tidigare haft en diskussion om hans svarta mjukisbyxor som han hävdade var rena även om de hade visa färgskiftningar. Slitna efter att ha använts visade det sig. Nå, eftersom han hade mycket annat att berätta innan han slutligen dåsade bort en stund i bilen så lät jag min undran om tröjan vara. Tills det gick upp ett ljus även i mitt huvud. På audition kan man få  en nummerlapp fastsatt med säkerhetsnålar. Säkerhetsnålar gör hål i trikå. Så enkelt är det. Då kanske det rentav är klokt att använda samma tröja vid sådana tillfällen så att inte alla hans tröjor kommer att ha hål… Den kanske rentav kan bli en turtröja. Fast undrar om det finns en bortre gräns för hur många hål den får ha innan det faktiskt inte går att visa sig i den och ändå bli trodd som en seriös person. Och jag har fått möjlighet att lära mig ytterligare någonting om en tillvaro som varit mig fullständigt främmande. Men man är aldrig för gammal för att lära sig nytt. Vilken guldgruva till ny kunskap och nya erfarenheter som trollungarna är.

Kommentera

