h1

Mera vantar

19 mars 2012

Nu har jag stickat färdigt ännu ett par Uppsalavantar. Gulorange mönsterfärg denna gång Egentligen hade jag tänkt att sticka ett par nya röda, istället för de två röda par jag tappat bort, men det röda melerade garnet har varit slut i garnaffären. Då kom min lillasyster med ett guloranget nystan, som hon hade till övers från något annat sticke. Och eftersom jag just köpt en härligt chockorange vårjacka så blir det så bra så.

Jag har ju fått en visst en viss rutin på att sticka dessa Uppsalavantar nu. Behöver inte titta på mönstret hela tiden. Men jag känner mig fortfarande mycket nöjd när de är färdigstickade och sista tråden är fäst. Så idag har jag haft mina finaste guloranga Uppsalavantar till min oranga vårjacka när jag tog tåget till jobbet. Och jag lyckades komma ihåg dem båda vägarna. Men när jag skulle ut på hembesök på jobbet tog jag mina billiga svarta fingervantar istället (de som jag har tre likadana par av…). För jag väl inte utmana ödet, utan de får vara till lite mer fint. För att matcha mina finaste oranga vårjacka, så att jag verkligen känner att våren kommer, om än inte nu, men snart!

Och nu är det bara en vecka kvar till Artister Spelar för Livet! 

image

Kommentera

