h1

10 mars 2012

Nu gäller det! Hög tid att SMS CF! Vi har ett mål att nå och helst med råge!
Jo, jag vet att detta inlägg varit med förut, men nu är det snart målgång! SMSa CF. Varje litet eller helst lite större bidrag behövs. Inte mer än en vinflaska eller ett par chipspåsar eller så…

Trollmamman's Blogg

Ni som följt min blogg en tid vet att jag ibland skriver om att leva livet med kronisk sjukdom. Cystisk Fibros (CF) är en kronisk sjukdom som kostar på. Mycket! Det är en medfödd och livslång sjukdom som i mångt och mycket påverkar livet för den som har sjukdomen, men också för familjen runt omkring.

För tredje gången genomförs det i Stockholm en gala för Cystisk Fibros, Artister Spelar för Livet. Denna gång kommer det att vara på Cirkus, måndagen den 26 mars. Många av oss kommer att ses där då. Mer om det ska jag berätta vid andra tillfällen.

Men just idag vill jag berätta om någonting annat. Ett av syftena med denna gala är att samla in pengar till forskning kring sjukdomen cystisk fibros. För forskning kostar pengar, många pengar och livet med cystisk fibros behöver mycket forskning.

Ett snabbt och enkelt sätt att vara med och…

View original post 52 fler ord

Kommentera

