h1

Traditionalist? Jag?

05 mars 2012

Efter kvällens jympapass inser jag att det bor en liten traditionalist i mig. Ett vanligt hederligt jympapass med fokus på styrka. Uppvärmning, styrka, kondition och smidighet i lagom blandning. Helt okej att hålla min egen nivå. Det är bara att inse. Dans Fuego och Core i all ära. Nog för nymodigt för mig. Här fixar jag att ha koll på armar och ben. Igenkännandets glädje. De rörelser jag trodde kroppen fullständigt glömt finns kvar. De mer nya och häftiga passen går väl an. Flyt en stund då och då. Jovisst. Men lika ofta ville armar och ben inte det jag tänkte att de skulle göra. Så jag håller mig nog till det mer gammalmodiga. Jag får helt enkelt inse att jag blivit för gammal för dans fuego. Min kropp vill helt enkelt inte hänga med på det.

Nu känner jag mig uppiggad och skönt slut i kroppen. Säkert träningsvärk imorgon eller så. Men det är helt okej. Går över. Funderar på hur jag ska hinna få rum med ytterligare minst ett träningspass denna vecka. Måste skynda att tvätta min finaste oranga alldeles nya träningstopp. Kanske ska jag se om jag kan hitta ett tofseband i samma färg så att det matchar? Och oranga strumpor?

Kommentera

