h1

Randigt

02 mars 2012

Yngste trollungen har fått ett par stickade raggsockor till. Det tredje paret denna vinter. Han har själv valt garnet. Garnet är både rött, grönt, gult, blått och orange. När jag stickade dem blev de randiga. Rent hysteriskt randiga. På själva foten lugnade det ner sig lite. Där växte en röd spiral fram runt foten. Nå, han verkar tycka att de är häftiga. Undrar hur hans nästa par raggsockar ska se ut. De första var ju diskret grå, med gråblå rand på foten. Nästa par blev lejongula. I julas fick han ett par som skiftade i gröna och turkosa nyanser. De ser ju riktigt diskreta ut jömfört med dessa randiga. Men jag anar en utveckling.

2 kommentarer

  1. Det är jätteroligt att sticka ! Tack än en gång för vantmönstret, jag har stickat 7 par !


  2. Jag är bara inne på mitt fjärde vantpar med Uppsalavantar. Tänkte inte göra mer än ytterligare ett par om inte någon av trollungarna vill ha de också. Men jag har garn liggande till ett annat par vantar med Uppsalainspiration, ur en gammal landskapsvantbok som jag tror ICA-kuriren gjort.



Kommentera

