h1

Blogg-tyst?

26 februari 2012

Den senaste veckan har jag inte bloggat så mycket som jag brukar. Jag har helt enkelt inte hunnit. Eller prioriterat, beroende på hur man ser det. Ny dator, sportlov, andra kvällsaktiviteter, stora trollungar hemma… Ibland räcker tillvaron helt enkelt inte till allt jag vill. Nu kanske någon tycker att det beror på att jag inte har något att skriva om heller. Må det. Idéer och upplägg är det inte alls slut på. Utan bara det att tid används på olika sätt. I tre dagar stod min nya dator innan jag till slut kände att jag hann packa upp den OCH njuta av det samtidigt. Den är så fin.

Vi har också gått in i fastan. Tiden fram till påsk. En tid att traditionellt avstå från något. I år är det visst lite inne att avstå Facebook till exempel. Varför just FB skulle vara bra att avstå från framgår inte riktigt. FB är inte alls nödvändigt. Tar möjligen lite tid. Eller att FB skulle vara en syndig sysselsättning och därför något att avstå från under fastan. Tror inte det heller. Inte alls. FB, internet, bloggar etc är inte mer syndigt än något annat. Det blir helt enkelt vad man gör det till. Dessutom är budskapet tydligt. Du ska inte avstå från något för att det ska synas inför andra. När tagelskjortans syfte är att visa upp hur duktig jag är som avstår, då får ju fastan ett annat syfte. Att visa hur duktig jag är på bekostnad av andra.

Så min partiella tystnad här har inte alls med fasta att göra. Helt enkelt bara vardagspusslet. Men jag kommer igen. Och vad och om jag avstår från något under fastan är en fråga mellan mig och Gud. Ingenting att skylta med.

Kommentera

