h1

I-landsutmaning?

24 februari 2012

Jag håller på att byta dator. Efter att ha använt PC i många år och dessutom samma bärbara trotjänare i fem år ska jag nu ge mig in i Macvärlden. Ett fullt medvetet val, men jag inser att det kommer att ta ett tag innan varje tangent och rörelse sitter i ryggmärgen. Jag vet att det kommer att kännas likadant med denna nya dator om ett tag, men först måste fingrarna lära sig hitta rätt. Övning ger färdighet – så är det. Men vägen dit kommer att vara en utmaning om än av lyxkaraktär.

När jag bytte mobiltelefon från att ha levt med SonyEriksson i ett antal år till en smartphone så tog det också ett tag innan jag fick flyt. Nu har jag det, oftast… Det gäller helt enkelt att kämpa på tills det sitter där. I varje rörelse, i fingrarna.  Om ett tag kommer jag att känna mig helt hemtam med Macen, som om jag aldrig använt något annat. Det handlar bara om att ha tålamod på vägen dit. Tills dess får jag boa in mig lite lagom i den nya så att jag kan hitta det jag använder mest lätt och smidigt. Kanske till och med skriva nästa blogginlägg från den?

Lära om och lära nytt! Tills fingrarna dansar lika snabbt i en Macdans som på min gamla slitna trotjänande PC.

 

Kommentera

