h1

Kroppen minns

19 februari 2012

Tidigare ikväll var jag på första Friskispasset på ett par år. Logistik, tid, prioriteringar och vardagsverklighet har inte riktigt varit i fas. Men nu var det dax! Jag trodde att jag skulle få börja alldeles från början. Att allt var som bortblåst. Glömt. Förgäves. Men efter några minuter så upptäckte jag att kroppen mindes det som hjärnan glömt bort. Om jag inte tänkte så mycket på vad jag gjorde så kunde jag hitta ett flyt i rörelserna. Och jag har rätt så dålig koordination. Behöver göra rörelser om och om igen för att de ska flyta. Framförallt om både armar och ben ska röra sig samtidigt. Nu bara fanns det där. Inte hela tiden förstås och framförallt inte när jag försökte tänka på vad jag gjorde.

Så kul! Det blev genast en extra sporre till att boka upp nästa Friskispass fort! Ser fram emot en ny vår!

2 kommentarer

  1. Heja på, gympa är kul och skapar liksom ett fortsatt behov
    Kul att även du är med på den banan
    Kerstin


  2. Jag tränade ofta, typ 2-3 ggr i veckan ett par år, men verkligheten räckte inte till. Nu nytt försök, kändes riktigt bra. Andra gången prövade jag Dans Fuego. Tyvärr inte min grej. För mycket koordination, som jag inte har… Ska pröva något annat pass senare i veckan.



Kommentera

