h1

Sticka!

06 februari 2012

Jag har lite stickabstinens. Inte så att jag inte har något sticke alls, för det har jag. Men jag har inget nytt sticke som ett par nya vantar eller nya fina sockar eller ännu hellre någon ny marinblå tröja eller så på gång. Bara diverse halvoavslutade stickeprojekt. Lite vakuum innan jag fått igång någon nytt sticke alltså. I helgen stickade jag en disktrasa efter beskrivning jag hittade på Hildurs barnbarns blogg. Kul, men räckte inte så långt. Blev liksom klar alldeles för fort. Och trollpappan var mycket skeptisk till en stickad disktrasa. För att inte tala om trollungarna. För att sticka ett par till Uppsalavantar vill jag helst ha tag på mer rödmelerat garn. Hoppas att trollungarna i Uppsala kommer ihåg/hinner kolla om det kommit in i affären igen. Funderar på om jag kan göra dem i mer gulorangerosa och svart istället. Men tänk om jag hinner tröttna på Uppsalavantar innan jag hunnit sticka mina röda, som jag INTE ska tappa bort?

Annars får jag väl helt enkelt ta tag i oavslutade stickprojekt och göra klart något gammalt för att sedan som belöning ge mig iväg till garnaffären och köpa något nytt sticke igen. För nu är jag så sticksugen. Gärna lite pilligt, men det skulle vara helt okej med något mer omfattande som en djupblå sommartröja också. Det är nog dags att börja fundera och planera för något nytt sticke.

Nu ska ju inte detta vara en stickeblogg. Sådana finns det redan oerhört gott om. Men kanske jag fotar och visar upp något gammalt stickeprojekt när jag väl lyckas avsluta och få ihop det till något vettigt.

Kan man kanske sticka något till trädgård och växthus? Något med solrosor kanske? Det kanske vore något. Får fundera på det…

Mot stickekorgen. Ta tag i något gammalt. Sticka på. Sticka färdigt. Avsluta. Montera. Visa upp. Ge vidare till någon som kan behöva om det inte finns någon här som vill använda. Sticka!

Stickad disktrasa i ett gammalt restgarn i bomull/lin.

Kommentera

