h1

Ännu flera Uppsalavantar

31 januari 2012

Nu har jag stickat färdigt nästa par Uppsalavantar. Blå denna gång. De första två paren, röda, fina, är borta. Någonstans längs tågets väg mot Skåne och Danmark har de hamnat. Dessa får jag bara se till att hålla i ordentligt. Nu får det helt enkelt vara nog med slarv. På tåget hem idag satt jag och höll i mina vantar hela vägen. Men jag måste nog hitta en annan strategi. Det blir lite bökigt i längden att plocka upp tågkort, bläddra i någon tidning eller hantera telefon & Ipod med vantar på.

Hur som – det är faktiskt fortfarande roligt att sticka dessa finaste vantar. Jag tänker att jag ska sticka ett par röda till – också. Sedan får det nog bli lite paus i vantstickandet så att jag kan sticka lite andra saker också. För nu när jag börjat sticka igen kan jag nog inte sluta. Handkraft!

Titta på vantarna – ser ni kajorna som flyger runt domkyrkotornen? Och det fina rosettfönstret? Mina finaste, finaste vantar!

2 kommentarer

  1. Jättefina i blått!!!


  2. Tack! ja, jag är riktigt nöjd. De nästan lyser av blått ute. Nu har jag börjat på ett par mer åt orange, i brist på det röda garnet jag hade i mina två första par vantar som jag tappat bort på tåget. Hur man nu kan tappa bort två par vantar samma vinter på samma tåg? Och jag som i princip aldrig annars tappar/glömmer prylar på tåget. Det verkar ha gott troll i detta.
    Men de trodde på Yll&Tyll att det skulle komma in rött garn i veckan som kommer, enligt mina töser som bor i Uppsala. Så det blir nog ett par röda till också. Annars var jag lite nyfiken på de andra mönsterstickade vantarna i olika färger du hade på din blogg för ett tag sedan…. Vi får se vilket sticke det blir sen.



Kommentera

