h1

Kaffemuggs-kaos

16 januari 2012

Just nu har jag, av lite olika anledningar, ett tämligen litet skrivbord. Där ryms datorskärm, tangentbord, datormus, mobiltelefoner, lite pennor, någon frukt och en journalhög. Sedan är det i princip fullt. Om någon ringer och jag behöver anteckna något så måste jag flytta undan antingen journalhögen eller tangentbordet. Almanackan ligger oftast under, eller möjligen på, journalhögen. Inte så sällan använder jag golvet som kompletterande avlastningsyta. Papper som ska strimlas, hjälpmedelsdokumentation, bruksanvisningar som måste plöjas igenom, bildstöd, andra väsentliga papper och så lite annat smått och gott.

Nu är det så att jag ofta brukar ha minst en kaffemugg på mitt skrivbord. Fast det händer också att det blir kvar tomma kaffemuggar, som inte hunnit till diskmaskinen än. Det är ju inga problem om det finns gott om plats att bygga kaffemuggshögar. Lite mer problem nu, när platsen är klart mer begränsad. Och att använda golvet som förvaringsplats för kaffemuggen är inte så praktiskt. Åtminstone så länge den inte är urdrucken. Så nu gäller viss skärpning. Inte bygga för stora torn. Se till att jag får med mig muggarna vartefter helt enkelt. Kanske till och med skapa nya vanor.

Fast hur ska jag då kunna ställa upp i tävlingar i typ Radio Halland om vem som har flest kaffemuggar på skrivbordet och andra utmaningar?

image

Om någon undrar är journalhögen och almanackan just nu bortplockade och tangentbordet undanskjutet för att det skulle bli lättare och ta kort på dagens kaffemuggsskörd. Och ja, glaset funkar också som kaffemugg – efter lunchen. Spar på disk är mottot!

Kommentera

