h1

Nytt år, nya ambitioner?

01 januari 2012

Så har vi lyckats vakna till efter att ha firat in det nya året. Trollfamiljen är idag mest en soffpotatisfamilj. Film efter film avverkas, förutom av den som behöver hålla koll på sporten. Vädret lockar inte till att jag ska sticka näsan utanför dörren i onödan. Känns helt okej att kura inne mest hela dagen. Möjligen en liten tur till tåget för att hämta en stor trollunge för lite familjemys.

För mig innebär nytt år att jag måste ta tag i sista fasen av höstens metodkurs. Så i lugnet imorse, när alla andra sov gott, fick jag faktiskt läst i flera timmar. Bra! Nu tänker jag att jag hinner läsa en timme till innan jag ansluter till soffgänget framför TVn, för att se Ivanhoe på klassiskt nyårsdagsvis. Så att jag hinner sticka lite på mina finaste vantar (nästa par, som är blå istället). Funderar också på om jag ska läsa lite i vår också. Trevlig respons på en projektplan för möjlig uppsats gav mersmak. Får jag aldrig nog eller? Problemet är ju bara att ju mer jag läser desto mer sugen blir jag på att fortsätta lite till, och lite till, och lite till… Gäller bara att hitta en balans mot livet. Det kanske är det som får vara vårens utmaning?

Kommentera

