h1

Ord som aldrig försvinner

17 december 2011

Just nu sitter jag och skriver en projektplan till en möjlig uppsats. Ett ord jag burit med mig under ett antal år är delaktighet. Delaktighet som en av de mest centrala faktorerna för hälsa. Jag har stött och blött detta ord i ett antal olika sammanhang. Tänker varje gång att jag borde vara färdig med ordet snart. Men på något konstigt sätt verkar det aldrig ta slut. Det finns bara nya vinklingar och nya bottnar att nyfiket kika på. Så då är det väl bara att fortsätta lite till då.

Delaktighet. Kommer jag någonsin att känna mig färdig med ordet? Eller är det den sten jag fått att släpa upp för den eviga backen, likt Sisyfos?

Delaktighet… participation… delaktighet

Kommentera

