h1

Storm?

09 december 2011

Idag kom jag iväg från jobbet lite senare än jag tänkte. Bråttom att avsluta, plocka ihop och låsa in. På med ytterkläder och rygga. Mobilen i fickan och så ipoden i öronen. Nåja, lurarna då. Väl ute inser jag att det inte blåser lite idag. Den stora julgranen utanför entrén på jobbet vajade betänkligt. Men det finns – i stort sett – bara ett sätt att ta sig hemåt på. Gå! Till stationen för att ta tåget lite längre söderut. Raskt iväg, så gott det nu gick. Höll på att tappa balansen ett par gånger i vindbyarna. När jag kollade i mobilen insåg jag att tåget var försenat. Varför kollar jag inte upp det i tid? Kanske kunde jobbat en effektiv stund till istället? Halvvägs ner mot stationen valde jag en lite annan väg. En utan en massa träd. Kändes inte helt tryggt att gå under alla stora knotiga träd. Här vid stationen blåser det om möjligt ännu mer. Bara en och annan silo som tar emot vinden från havet. 

Nu vill jag hem! Till värmen! Och framför allt är det vindstilla inne i vårt hus. Visst, det blåser säkert ute hemma också. Men nu är jag lite trött på all blåst. Blåsten kan faktiskt få vila sig ett tag nu. Eller ägna sig åt några andra platser än just västerhavet.

Kommentera

