h1

Studie-kaos

07 december 2011

I höst har jag ägnat en del tid åt att läsa en kurs i vetenskaplig metod. Så där roligt, men nödvändigt om jag tänker läsa mer. Åtminstone i det huvudämne som är mitt – arbetsterapi! Och egentligen är det en bra kurs. Jag blir lite klokare och visare för varje moment. Fast emellanåt är det lite segt. Två moment är klara, nu återstår ett moment, eller möjligen två, beroende på hur man tolkar studieguiden… Men nu, kanske, har vi fått till den tredje, (och sista grupp-) uppgiften hanterbart. Samtidigt är det ett helt frivilligt val att läsa vidare. Det vet jag. Och nu är det ju inte så alltför mycket kvar på denna kurs. Dessutom har jag ju fixat den största utmaningen klart – statistiken! Så det är nog lika bra att sträva på. I mitten av januari, då kan jag förhoppningsvis lägga hela denna kurs till högen ‘sådant jag läst färdigt’!!

Helst av allt vill jag just nu ägna mig åt jul-frossa här hemma. Fixa julgardiner i några fönster, baka lite, dricka glögg, tända ljus, fixa lite fint till de stora kommer hem, planera en och annan julklapp, lyssna på massor av julmusik, åka på någon liten julklappsshoppingtur, rulla någon tryffel, bära hem lite grönkål…. Och möjligen stryka något mer lusselinne…

Och som trollmamma borde jag ju kunna fixa mer än en sak samtidigt… Eller använda tiden effektivt, så kanske jag hinner   både studier och julfrossa?

Kommentera

